Tuesday, March 25, 2008

Alexandru Vlad's Tribute to Victor Felea


↑ Grab this Headline Animator


       N-am cunoscut pe cineva care să apară mai discret undeva decât Victor Felea. Nu apărea, ci pur şi simplu se insinua, până şi pe holurile redacţiei de la Tribuna, unde era de altfel unul din şefii revistei. Cu atât de mult pe stradă. Figura lui era inconfundabilă – pe lângă el păream obraznici, prea tineri, şi prea sănătoşi. Cu prea multă perspectivă, şi prea puţină experienţă.

      Venea înspre redacţia Tribunei aproape în fiecare zi la aceeaşi oră. Nu se grăbea, probabil savura spectacolul străzii. Se oprea întotdeauna să stea de vorbă cu mine, mă contamina cu timiditatea lui şi apoi mă întreba ce e nou.. Întrebare la care brusc mi se părea foarte greu de răspuns. Victor Felea îşi folosea celebra lui timiditate. De altfel folosea timiditatea ca pe un scut. Mi-e greu să-mi imaginez că a fost vreodată inoportunat. Şi totuşi am avut parte de dovada că această discreţie ascundea libertate şi curaj. Eram pe vremea aceea, la Tribuna, un fel de nomine odiosa – omul pe care nu-l iubeşte DRP. Nu ştiu de unde apăruse această reputaţie, bănuiesc că fusese construită de redactorii veşnic precauţi să nu apară aspiranţi prea curajoşi. Prea grăbiţi. În ce mă priveşte, stratagema a funcţionat: puteau să treacă ani întregi fără să mă bage cineva în seamă. Înafară de Victor Felea, care în fiecare vară, în perioada când Şeful cel Mare se afla în concediu la Neptun, mă oprea în stradă şi după ce schimbam câteva politeţuri inhibatorii îmi cerea răspicat o proză scurtă, care apărea de fiecare dată în acea lună de graţie în care el, de unul singur, făcea ca lucrurile să revină la normal.

      Nu ştiu dacă i s-a reproşat vreodată, dar de atunci, poate şi în semn de recunoştinţă, nu m-am mai lăsat păcălit de celebra lui timiditate.
                                                                                                                                                Alexandru Vlad





No comments: